Katarzyna Grabowska | Katarzyna Grabowska - pedagog, socjoterapeuta, terapeuta pedagogiczny, oligofrenopedagog, terapeuta SI, psychoterapeuta w nurcie terapii poznawczo behawioralnej i TSR. Wicedyrektor Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii nr 4. Doświadczenie zawodowe: od 22 lat pracuje z dziećmi, młodzieżą i rodzinami na różnych etapach edukacyjnych. Tematy konsultacji - Praca z uczniami z następującymi problemami:
- zagrożenie niedostosowaniem społecznym, w tym: zagrożenie uzależnieniami, zachowania autoagresywne, zaburzenia osobowości, ADHD
- zaburzenia rozwojowe: spektrum autyzmu,
- zaburzenia integracji sensorycznej w różnym wieku
- uczeń w kryzysie emocjonalnym: trudności adaptacyjne, kryzys suicydalny
- stany depresyjne, lękowe,
- zaburzenia pamięci, koncentracji i uwagi
- praca z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym
- Organizacja pracy w klasie masowej i integracyjnej.
- Indywidualizowanie potrzeb uczniów z orzeczeniami i opiniami.
- Dokumentowanie udzielanej pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
- Współpraca ze środowiskiem ucznia i rodzicem. Formy pomocy rodzinie z dziećmi z opiniami i orzeczeniami.
| Zapisz się |
Estera Sobieraj | Estera Sobieraj - nauczyciel, arteterapeuta, terapeuta Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach, pedagog resocjalizacji, edukator seksualny. Przewodnicząca Stowarzyszenia „Kierunek → Młodość”. Doświadczenie zawodowe: od 16 lat pracuje z młodzieżą zagrożoną niedostosowaniem społecznym w Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii nr 4. Od roku również na stanowisku nauczyciela przedmiotów artystycznych w Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii nr 3. Tematy konsultacji - Praca z uczniami z następującymi problemami:
- trudności natury psychoseksualnej
- zagrożenie uzależnieniami
- zachowania autoagresywne
- zachowania suicydalne
- zaburzenia afektywne
- zaburzenia lękowe
- trauma
- dokuczliwa nieśmiałość
- kryzysy normatywne i nienormatywne
- Wykorzystywanie metod arteterapii w pracy z uczniem z trudnościami wychowawczymi, w tym z zagrożonymi niedostosowaniem społecznym.
- Sztuki plastyczne, wizualne, aplikacje, gry planszowe w pracy z uczniami zagrożonymi niedostosowaniem społecznym
- Terapia Skoncentrowana na Rozwiązaniach (TSR) w pracy z uczniami z trudnościami wychowawczymi.
- Uzależnienia behawioralne oraz ich profilaktyka
- Wykorzystywanie zasad Gamingu (Grywalności) w pracy grupowej oraz indywidualnej
- Trudności w relacjach społecznych.
| Zapisz się |